Thursday, November 27, 2008

LIBB 34

perg..penat gile nak mampus..cam pegi kursus komande lak..baru je nih balik dah libb ke 34..macam2 belajar..hak2..latihan intensif brass band belajar pasal music..mostly..tapi latihan die ala2 tentera..first day kitorang kat sane..kitorang diberi pilihan untuk memillih instrument ape yang kitorang nak main..aku dengan selambe maut gi pilih nak main percussion..tui baru je pilih..tapi tak conperm lagi..tapi di sebabkan masalah teknical..aku tak die piliih main percussion..yang nak masuk percussion ramai gile nak mampus..tapi instrument die ade skit.,.komande uh awal2 lagi dah cakap dah..masuk percussion memang tough gile die yeh latihan..memang bole jadi gile n jatuh semangat..hehe..malah sebaliknye aku telah dimasukan ke section bagpipe..haha main bagpipe plak..tau ko korang ape tui bag pipe..ala..macam instrument music org scotland uh..yang pakai skit waktu main...kalo nak ikutkan aku memang bersyukur tak di pilih main percussion sbb hari2 seterusnya aku tengok...ramai bdk2 percussion jd tension..balik bilik je mengumpat komande..macam2 perkataan kuar..haha...terutama roomaate aku...die main base drum..compenent utama dlm band..kesian die..hari2 kene maki....sbb die takde basic music memang susah kalo nak main.:snow26:..dalam bagpipe plak..kitorang memang rilek gile nak mampus..dah laa berlatih dalam bilik berecond..pastu kalo tak le tiup o silap tiup time penyatuan siap kene puji lagi...haha memang lawak...tapi memang serius laa..nak main bagpipe agak susah gak..nampak je senang..alo korang tgk org yang tiup bagpipe..nampak cam biase je..padahal org uh tiup macam nak terberak au..pressure yang die perlukan nak tiup bag nih mmenag2 tinggi aa senang citer..time kitorang practice kitorang gune chancte practice je...senang skit nak tiup..dan lagi satu bunyi die takde la kuat sgt..senang skit nak main...aku sekarang nih dah tau lima lagu..tapi kalu nak ikutkan aku boleh main 2 3 lagu je..yela aku slow skit..takde basic music..so lagi 2 lagi lagu aku serahkan kat membe aku untuk tiup..aku cuma wat miming je...hehe..when the saint goes machine in, johnny good fellow, brunei song, wooden heart gan seri pinang...wawa...baru laa aku start aku dapat feel cuti skag..aku nak main game 24 jam..tido makan...nak jumpe membe2 lame..hah
:hot:

2 comments:

'adz said...

ko main instrument dlm ape nie??
kadet ke..perhh bagpipe..

zulfadli said...

dlm kako brass band..best gak main bende alah tuh..