Friday, February 20, 2009

Derma Darah??

salam,
Baru saje tadi aku dengan kawan aku pergi derma darah..puas siut(best)..mula2 takut gak nak derma..orang kata jarum yang nak cucuk kita tu besar gila...and confirm sakit nak mampus..tapi tah macam mana.. rasa macam nak sangat derma..apa salah yeh kan..mana la tau..kalo2 darah tuh boleh menyelamatkan satu nyawa..kan dah dikira pahala..

then..lepas je isis borang untuk derma, nurse tui suruh aku timbang berat..timbang punya timbang berat aku ade laa 55 kg..melebihi tahap yang diperlukan iaitu 45kg..pastu nurse tu mula la cucuk jari aku dengan jarum..time tuh dia buat sebab nak check aku nih darah jenis ape..n akhirnya dia wat conclusion aku yeh type A..then terus aku dengan member aku baring kat atas kerusi tui..aku pon diberikan suntikan kebal(ataupun bius) kat tangan aku..jarum yeh kecik je..nak kata sakit..tak lah sakit sangat..tapi boleh laa...time dia cucuk jarum tui..aku usha selamba je..buat2 macam berani leh..hehe

lepas nurse tui bagi bius, then baru dia cucuk gan jarum yang dikatakan member2 aku tu besar..memang besar pon..mula2 tak sanggup juga nak tengok tapi..biase nak..rasa ingin tahu tui memuncak2..haha..then pastu, darah aku pun mula laa keluar berbondong2 kedalam tempat isi darah tui. ade la dlm 15 minit, baru la darah aku penuh satu bekas..

yang bestnya..lepas je derma darah..kitorang diberi makan..makan kek gan air roti..okeh la tuih...kurang2 dpt makan free...heheh

sape2 yang berminat nak derma darah tu..takyah laa nak tunggu kawan..or tunggu masa...kita pergi je..yang penting ikhlas nak tloung orang..

1 comment:

kyoO~rEz@ said...

huhu..lame ko menyepi kan..hehe
bgus ko derma darah...
aq derma senyuman je lah..huhu :p