Monday, July 6, 2009

assalamualaikum..
sekarang nih ada dekat rumah, esok munkin dah ada dekat Shah Alam. yela.. kelas pon dah nak start dah.. tapi masih rasa macam nak duduk rumah lagi..hehe

2 minggu lepas,
saya dan orang2 yang telah terpilih pergi ke Puncak Alam.. campus terbaru Uitm.. ada kursus nak jadi pembantu mahasiswa(p.m).. memang best gila tempat yang saya pergi tui.. kalau nak ikutkan, saya dan rakan2 yang lain adalah group yang kedua menetap di puncak alam.. baru je buka Puncak Alam tui, keras lagi tempat tui..hehe

mula2, hari pertama datang daftar, terkejut juga.. datang2 Shah Alam, nak daftar sebagai pelajar kursus Minggu Mesra Siswa (MMS) tengok senarai nama, takda langsung nama.. time tui macam pelik je.. yela.. sebelum pendaftaran tui, ada orang telefon saya sampai dua kali nak pastikan keinginan saya nak ikut kursus tui..dalam hati..kenapa la aku datang tempat nih, dah la nama takda.. macam segan pon ada.. hehe..tapi abang tui kata, takpa, cuma tulis je nama kat belakang tui.. nanti dia update.. jadi, seterus2nya takda dah masalah.. nama memang ada pun, cuma terlepas pandang je..

lepas je daftar kat kolej perindu Shah Alam tui, ingatkan kursusnya kat situ la.. rupa2 bukan, hari berikutnya.. budak2 kursus semua di terbangkan menaiki bas Uitm ke Puncak Alam.. memang tak tau papa pun pasal tui.. sebagai orang yang mendengar arahan.. kitorang ikut je la apa ayng di aturkan..

sampai dekat Puncak Alam, memang best.. tempat dia memang taraf hotel, siapa2 budak baru yang baru masuk sem baru ih memang best.. sebab memang lawa kalau nak banding dengan kampus Shah Alam memang jauh beza..hehe

hmm.. kurusu tui, dibuat selama 6 hari.. dekat sana memang banyak gila makan, satu hari kitorang diberi makan sebayak 6 kali sehari..wow..tapi..kalau nak tengok.. badan nih masih sahaja maintain seperti dulu..tak gemuk pon.. mengikut apa yang telah di beritahu, kursus itu menelan belanja sebanyak 47 ribu je.. dan sebanyak 120 +- pelajar.. dan daripada 47 ribu tui, sebanyak 41 ribu dibelanjakan untuk makan sahaja.. banyak2 tak banyak duit Uitm.. haha

lepas je habis kursus tui, kitorang semua balik semula ke Shah Alam, dekat sana baru la kitorang akan aplikasikan apa yang kitorang belajar dekat kursus tui.. memang best.. di Shah Alam, saya telah di tugaskan untuk menjadi p.m di kolej meranti, kolejku yang di sayangi.. sebagai biro teknikal dan logistik.. semua benda yang berkaitan dengan perkara teknikal dekat kolej Meranti tui, saya la yang uruskan.. memang banyak benda nak urus.. kalau buat sorang memang tak larat pon.. tapi dengan bantuan biro2 lain, saya dapat menjalankan tugas dengan jayanya..hehe walaupun bila post moterm asyik kene tegur je..

kalau korang nak tahu, saya juga menjaga peralatan walkie talkie, haha.. ala barang telefon tui..yang pak guard selalu pageing dengan member2 dia tui.. best je main benda alah tui, kadang2 bila pageing kolej perumpuan boleh dengar.. tersilap cakap memang malu habis..

pelajar baru(p.b) dekat kolej meranti tui kebanyakkan budak music, mascom, tesl dengan sivil.. diorang semua memang sporting gila.. waktu nak habis program tui.. semalam(jumaat malam) p.b nih belanja kitorang kfc, mana ada dalam sejarah p.b belanja makan untuk p.m.. memang best la diorang.. walaupun mula2 tengok diorang nih macam gengster terlepas dari sekolah je.. tapi bila dah kenal, tegur2.. baru la tahu, diorang nih sama je.. cuma nakal sikit je..

kembali kepada tugas, hari terakhir pada jumaat tui, saya sebagai biro teknikal kolej meranti telah bertukar jawatan dan terpaksa menjadi biro teknikal pusat.. ini adalah di sebabkan masalah teknikal yang berlaku antara btn dan pusat.. kurangnya komunikasi antara dua pihak telah menyebabkan pergaduhan yang tiada permulaannya.. kedua2 pihak telah menyerahkan tugas2 teknikal kepada saya yang sebagai insan lemah yang kurang ilmu teknikal nih.. sehinggakan pada akhir perkerjaan sukarelaanku itu, telah di marahi dengan seorang technition yang tidak di kenali.. sebagai orang yang baru saya menerima teguran itu sebagai pemangkin kepada diri supaya jangan menyusahkan orang.. biar orang susahkan kita.. tapi jangan susahkan orang...

secara keseluruhannya.. jika seseorang pelajar itu telah menjadi p.m maka iA suatu perubahan yang tidak dapat di gambarkan oleh orang lain, kerana ada perkara yang tidak kita ketahui telah kita pelajari.. untuk kegunaan di masa tua..

haha..sebenarnya banyak lagi cerita2 menarik nak kongsi, tapi nak buat macam mana... rasa macam banyak sangat.. tak terlarat pulak nak baca.. ingat nak cerita pasal jadi fasi untuk budak2 mechi.. tapi takpa la kut.. benda tui takda papa pun.. cuma.. best je..hehe

4 comments:

fazrin2211 said...

biar orang susahkan kita.. tapi jangan susahkan orang...,

aku suka ayat ni,hehehe

zulfadli said...

hehe..

matsan said...

walalala..Salam...
aku dekat jmti,penang...
next year bulan 6 hbs...hehehehe

fathiyyah said...

salam ziarah zul