Saturday, December 26, 2009

Cuti2 cuit2

cuti punya cuti.. ingat hari2 boleh update blog.. tapi tak semudah yang disangka..
rasa malas la pula nak buka laptop dan update blog nih.. malas nak taip.. haha
kalau boleh nak letak gambar je dah cukup.. hohoo

cuti? tambah tolak bahagi darab, rasanya dah sebulan cuti.. macam2 buat.. tapi mostly my time in my house.. haha.. ada la gak jalan2.. tak banyak.. aku suka duduk rumah.. malas nak keluar.. buang banyak masa.. lebih2 tenaga.. haha.. ye la tui...

okeh.. start 2 minggu lepas
hmm.. sempena cuti sekolah, paksu n maksu telah datang ke kuala lumpur bawa semua anak pinaknya termasuk orang gaji serta perkerja setianya rasanya umur lebih kurang aku.. tapi tak pasti.. maybe lebih muda.. tak tau laa.. tok pon sama kut.. habis kereta paksu penuh... paksu kate.. tahun depan nak beli lori plak.. boleh bawa ramai lagi.. hehe

k2.. back to main story, maksu n paksu bercadang nak pergi holiday bersama keluarganya di genting highland.. nak pergi taman tema yeh yang dikatekan begitu best sekali.. haha.. memang best.. mula2, sebelum diorang sampai ke kl.. tak nak ikut senanya... nak duduk rumah je, lagipon rasanya dah ramai sangat pergi(dengar2 je) so rasa malas plak.. tapi kakak dah ajak.. dia suruh teman dia skali,, sebab dia kate nak bawak kereta.. aku pon, pikir punya pikir.. boleh la.. pergi je la.. paksu nak belanja ann.. haha tapi mak tak kasi..abah kasi.. last sekali abah kasi pergi.. dapat la pergi.. then ikut la pergi...

aku, kakak dengan tok naik satu kerete.. paksu n his family naik satu kerete.. diorang bertolak awal lagi, kitorang lambat skit.. kakak ade kerja hari tuh.. tui yang lambat skit... hehe
sampai.. kitorang tidur kat appartment.. paksu sewa 3 hari.. boleh tahan.. macam2 kene tahan.. termasuk la tahan sejuk.. perg sejuk gile atas tui beb.. sapa tau.. kecuali yang pergi je.. then magrib masuk.. lepas je azan, makan2 n solat pastu terus tidur..

time nih kat greenwood.. cantiknya.. subhanaAllah

nih apparment yeh.. dekat gak dengan taman tema


nih iman.. relik je.. tak sejuk ke?

esok yeh.. lepas makan pagi tuh.. lebih kurang pukul 11 lebih, kitorang naik kete ramai2 (kecuali tok , bibik n iman kene tinggal) aku cam biasa la pakai jaket.. sejuk la cam biasa.. takkan tui pon tak tau.. haha.. k2.. aku nak citer pasal mainan ape yang aku main.. haha


aku gan syam(perkerja loyalt paksu) kat outdoor n paksu n family dia kat indoor.. outdoor best skit... ganas skit.. game pertama yang aku main ialah cork srew.. memeng best.. lama gila beratur.. lebih kurang 2 jam.. last baru bleh naik.. ramai orang yela dah kate cuti sekolah, mana tak ramai, then aku masuk rumah hantu.. yang bagi aku tak berapa hantu langsung.. tak best.. macam buang masa beratur pon ada gak.. then kitorang balik appartment balik sbb dah lapar gile dah time tui.. lagipon tak solat lagi.. then petang tui kitorang datang balik.. lebih kurang pukul 6 kut.. sempat gak berehat.. hehe

yeh.. 1st game

aku, paksu, n syam

then petang tui.. lagi banyak game kitorang main.. sbb time tui ramai dah balik dah.. ada satu permainan tui lepas masuk dan habis main.. boleh beratur n main lagi.. yela.. tak da orang sangat.. apa tah permanan tui nama.. tapi geng2 roller coster gak lerh.. haha antara permainan yang aku main n best juga adalah celero.. memeng tercabut .. best gile.. rasa macam free fall je..

then sebelum balik.. sempat lagi kitorang semua naik kabel car.. aqilah.. anak paksu, nak sangat2 naik.. then kitorang pon naik.. best gak.. nampak semua hutan2.. da
ri atas.. memeng tak sangka nak naik genting highland ari tui.. semua perbelanjaan adalah percuma.. paksu belanja.. jangan risau.. hoho

atas genting


lepas naik kabel car


2 comments:

fazrin2211 said...

mantap je aku tgk gambo ko, pakai kamera apa?

zulfadli said...

camera biasa je
samsung e55 10.2 MP