Monday, February 15, 2010

tiada apa lagi

sudah sekian lama.. dulu waktu awal2.. rasanya banyak benda nak tulis dan semangat tak ingat dunia.. tapi sekarang nih.. rasa malas plak...

setiap kali usrah, naqib kita sentiasa suruh kita renew niat kita, ketetapan kita.. tujuan kita.. semua adalah kerana Allah swt.. kerna apa semua ni, supaya kita tak lari jauh tengelam dalam dunia yg penuh pancaroba ni.. ya.. ya.. kita perlu kejar niat kita...

setelah lama kita disini.. apa yang kita dapati... muhasabah diri..

Dari Amirul mu’minin Abu Hafs iaitu Umar bin Al-khaththab bin Nufail bin Abdul ‘Uzza bin Riah bin Abdullah bin Qurth bin Razah bin ‘Adi bin Ka’ab bin Luai bin Ghalib al-Qurasyi al-’Adawi berkata: Saya mendengar Rasulullah bersabda :

Hanyasanya semua amal perbuatan itu dengan disertai niat-niatnya dan hanyasanya bagi setiap orang itu apa yang telah menjadi niatnya. Maka barangsiapa yang hijrahnya itu kepada Allah dan RasulNya, maka hijrahnya itupun kepada Allah dan RasulNya. Dan barangsiapa yang hijrahnya itu untuk harta dunia yang hendak diperolehinya, ataupun untuk seorang wanita yang hendak dikahwininya, maka hijrahnyapun kepada sesuatu yang dimaksud dalam hijrahnya itu.

(Muttafaq (disepakati) atas keshahihannya Hadis ini)


adakah ulangan ini membosankan.. tidak

5 comments:

Fathi Baik said...

tgk lame2 cam knal.
adeh dah tua nih byk benda lupa.
sekolah matri ke dulu??

Fathi Baik said...

hahaha.dah ingat dah
aah.dulu ko pengawas kat SRIKG.
batch sekali ngan abu zar.
duk kat Gombak ria lagi ke?

Fathi Baik said...

owh facebook ade jee.
add ar Syed Ahmad Fathi.

cbazmi said...

Salam Zul,

Tulis lah apa yang kita ingat nak tulis. Bila dah tua macam pak jang ni boleh buat rujukan. Sebab yang tersimpan dalam kepala tu ada masanya nanti kita akan lupa pulak.

Tq

zulfadli said...

tq pak jang..
orait... start balik