Thursday, June 17, 2010

kem ulu langat surau al-huda

semalam baru je aku balik dari sungai congkak, ulu langat ade program katibah yang di anjurkan oleh surau al-huda. memang best, aku akan ingat benda nih sampai bila2. hoho.. ye aa.. nape tak yeh.. kem nih bukan yeh aku jadi peserta, tapi aku jadi fasi. membuli budak2 sekolah.. opps.. bukan buli tapi mengajar.. dan supaya diorang ambil pengajaran. alhamdulillah syukur sangat2.. diorang mmg spoting lagi baik belaka2.. dlm perjalanan ade satu cabaran yg ditempuh dan berjaya ditempuh, tayar van yg dinaiki oleh budak2 tui meletup dan pecah.. berat sgt tui

antara program yg best
1. takut dan harap
2. memasak

program takut dan harap nih laa yg paling banyak pengalaman, lebih kurang pkul 3 pagi, budak2 tui dikejutkan.. mula2 nak kejut tui memang ade kesian gak.. dari awal program sampai ler tghmlm dlm 12.30 diorang takda rehat langsung.. muka pon tak larat habis aa.. penat tak terkate.. tapi diorang takde pon merungut ke ape.. kuat je.. lepas je kejut diorang terus suruh diorang keluar n kitorang mulakan torcher.. hehe

takde la teruk sgt torcher uh.. cume menyebabkan diorang penat je.. emosi dan fizikal.. nak tgk kuat ke tak.. hehe lepas 1 jam torcher.. dlm kul 4.. mulakan prgoram night walk.. mengigil2 diorang.. sampai merayu2 taknak pergi.. lama gak aa kitorang pujuk diorang bg semangat balik.. supaya pergi jg.. last2.. sorang je masih terkunci hati nak pergi.. yea.. diorang nih banyak sgt tgk cite hantu.. terpengaruh dengan unsur luar.. ish2.. hehe

sebulam nak start jalan, diorang semua diminta utk tutup mata guna kain pelikat.. kitorang kasi kata laluan. patu jalan.. pusing2.. then baru masuk hutan betul.. mcm2.. salah satu yang tak lerh lupa.. shamir, org yeh kecik je suara bukan main kuat lagi.. kitorang cakap kalau rasa macam ade benda kacau berzikir cakap kuat2.. tapi kalau takleh tahan sgt ckp Allahuakbar.. mmg semua berzikir kuat2.. sampai satu mase tui, shamir sebut Allahuakbar. kuat sgt2.. sampai member2 semua dengar.. yg pelik yeh aku ade je depan syamir tuh, siap pegang tangan lagi.. gengam bukan main kuat lagi.. nak suruh lepas pon dia taknak.. takut sgt la tuh..

dari program nih kitorang nak diorang memahami yg kehidupan diorang kat dunia nih bukan hanya diorang je, ade lagi makluk lain. selain tui, nak diorang letakkan pengharapan tui sebenar hanya untuk Allah, bukan untuk makhluk..

memasak, mcm biase aa, antara yg memerlukan sedikit kemahiran. nak kate diorang susah nak hidup api senang je, nak kate kayu takda kitorang dah cari.. semua dah lengkap.. lilin askar pon sitorang bagi.. hehe tapi2.. still kitorang siap masak.. siap makan.. kenyang dulu.. huhu
ahah(lawan budak mmg aa menang)

akasah
masak maggie pon, patut la menang

faris, shahrul, amir, ajim, n rizal
shamir, amir, fuad, farhan, aiman, shamir
sebelum balik
dekat sg congkak

2 comments:

Norizwan said...

kampung aku tu zul hoho...aku ulu langat kat batu 17 dusun tua.sungai congkak skang dah banyak batu...pergi mandi sungai kat lubuk manggis best kit, batu kurang, dalam 6 kaki...Tahniah zul semoga budak2 medapat pengajaran penuh apa yang bro sampaikan...

zulfadli said...

cantik aa tui..
baru best kalau dalam,
kat sg congkak uh macam takda pape..
alik nak duk bwh pondok pon kene charge..
ish2..

6 kaki uh mmg sesuai.. ade mase nanti bole laa pergi sane