Friday, November 26, 2010

pulang ke kampung

lama bercuti... hampir 3 minggu juga le, lama ooOoOo duduk rumah tak keluar2. bagus betul aku! huhu.. jadi minggu lepas bersama 19 november 2010 aku dan abg aku, taqiyudin pulang ke kampung halaman.

sebelum aku cerita mengenai ape aku buat kat kg nih, aku nak citer sebelum aku balik kg dulu. buat pengetahuan, minggu tui adalah minggu meraikan hari raya aidil adha. kitorang satu keluarga kakak dan dua org abg aku yang tak pergi syria nih duduk rumah je, beraya kat rumah. kesian beb.. pagi raye, lepas je balik solat sunat aidil adha kitorang makan kueh teaw je.. lawak betul.. lepas tui duk lepak rumah je tak keluar2.. tgh hari pergi surau dengan selamba makan daging korban.. haha.. lawak gile.. kerja tak buat, patu buat muke selamber makan aann.. mmg mantap aa.. hoho..

then hari kedua raye baru la aku keluar gi tolong orang buat korban kat sekolah aku (ALAMIN) yang dipercayai, tah ape yg dipercayai tah pon tak tau bak kate ayah aku.. huhu malam tui baru la nak main futsal sama member2 aku.. best aa gak lame tak main tournament cam tui.. bagus kawan aku buat duit.. hehe

okey.. itu dua hari raye... then hari ketiga baru la aku balik kampung.. syok OoOoo.. aku bawa kete (berlagak gile) bak kater adik sedare aku.. hehe.. aku mmg cam nih suke ajuk cakap orang.. jgn mare yeh.. terase sakit hati sabar je la eh.. sbb sabar orang yang marah tui la orang yg kuat. . paham ke? hah cari hadis tui.. nanti paham le..

sampai dikampung aku, aku menetap di rumah pakcik aku di padang serai.. kat situ 4 hari aku tido.. tak buat ape.. makan, minum, tengok tv, melepak, tolong mak cik aku sikit, pergi pasar teman pak cik aku n yang paling best.. belajar memasak.. hoho.. memasak beb.. aku belajar masak ubi kayu, gulai ayam, n ayam masak lemak.. senang je.. yang penting cube..

hari isnin tui, abg aku hantar aku pergi umah mak cik aku kat sungai petani plak.. kat situ aku lepak 2 hari.. kat situ aku jadi driver. aku hantar mak cik aku pergi kedai lampu n balik.. aku ingat nasihat pak cik aku kat aku hari last.. jadi orang yang beragama jgn jadi orang agama.. dalam uh.. kalau aku citer kat sini peneng plak.. hehe

hari rabu plak aku gerak gi umah nenek aku kat jitra.. hah nih yang paling best.. pakcik aku kat sungai petani tuh hantar la aku gi stesen bas sungai petani then dari situ aku sendiri aa.. cari bas then naik turun kat syahab perdana, dari situ amik plak bas pergi umah nenek aku.. yang best aku naik bas dari syahab tui sampai gi bandar jitra.. hah mesti tak paham ann.. camni, aku dah terlajak dari kampung nenek aku jauh gile.. aku tak tau nak buat camne, so aku jalan la kaki.. selamat la aku dah biase jalan2 nih, tak aa lama sangat setengah jam je.. hahe korang mesti ingat dekat an.. cube aa korang jalan slow2, baru aa korang tau jauh mane.. hehe

kat kampung nenek aku ni best gile.. tak boring aa.. ade je kerje yang boleh buat.. yang penting cari.. hehe.., semalam abg sedare aku farid bawak gi swimming pool.. yang lain kerja yang aku buat tak yah aa cite.. sbb aku tau korang pon buat benda sama gak.. cume yang lain aku cite uh bukan nak kecoh yeh.. aku citer tuk amik pengajaran yeh.. jgn salah tafsir yeh... hehe

then aku skag nih masih lagi kat umah nenek aku, aku lepak sini sampai aa kenduri kakak sedara aku.. ahad nih dia kawin.. n ucapan aku kat sini.. wah dah kawen dah!!.. heheh

sory aa panjang sgt.. then tak de gambar plak.. nanti ayah aku balik dari syria dia bagi balik kamera aku boleh la aku amik gambar banyak skit.. baru la boleh letak sini.. hehe

No comments: