Friday, August 26, 2011

servis kereta

hari tu, sebelum balik raya aku ada tolong abang kedua aku pergi hantar kereta dia servis. aku hanya nak kongsi kat korang apa yang aku servis dan harga yang aku kena.. mana la tau, kalau2 korang nak compare ke ann.. ok

jenis kenderaan: kereta proton wira 1.5
tahun : hampir sepuluh tahun
kedai: di taman samudera batu caves, selangor
 detail servis
1. gear box oil 2 liter                                                               : RM 35
2. minyak engin savana turbo api sg/cd sae 20w50 heavy duty   :  RM65
3. oil filter
4. air filter                                                                               : RM 25
5. spark plug 11 (fuel enjection)                                                : RM 25
6. minyak brek
7. upah                                                                                   : RM 10+
                                                                             JUMLAH : RM 150++

itu saja dari aku... semoga ada yg mengambil manfaat..

p/s: faizal.. ade kesilapan teknikal lee..

1 comment:

Mohammed Faizal said...

aik kosong je...mane post?